súgó
keresés

Beregi Tamás

Feltöltés alatt.

Kapcsolódó szócikk(ek)

  • A másik ember iránti féltés diadala

    Szilágyi Kornél (1971) és Hevesi Nándor (1975), azaz Igor és Ivan Buharov a kortárs magyar kísérleti film meghatározó alkotópárosa. Szürrealista-dadaista műveik a mozgókép, a képzőművészet és a zene […]

  • Chico

    „A háború az egyetlen hiteles állapot. Amikor az ember folyamatosan fizikai-szellemi képességei maximumát nyújtja” – magyarázza a kamerának Chico, vagyis Eduardo Rózsa-Flores, Fekete Ibolya (1951) […]

  • Ezüstkor

    Bollók Csaba (1962) másodéves főiskolai vizsgafilmje kettős értelemben is szerelmesfilm. Az első világháború előtti években játszódó történet egy szerelmi háromszöget mutat be, ártatlan fiatalok […]

  • Idő van

    Gothár Péter (1947) harmadik nagyjátékjátékfilmje az Ajándék ez a nap (1979) és a Megáll az idő (1982) által elindított generációs közérzetfilmek sorát folytatja. A történet Esterházy Péter irodalmi […]

  • Kicsi, de nagyon erős

    Mintha csak Caravaggio valamelyik festménye kelne életre Grunwalsky Ferenc (1943) filmjének első perceiben: éles fény-árnyék kontúrral kettémetszett arcot látunk közvetlen közelről, a sötét háttér […]

  • Macskajáték

    Örkény István és Makk Károly (1925–2017) kapcsolata az ötvenes évek közepére nyúlik vissza, amikor Örkény a Csillag című lapban elismerő kritikát írt a rendező első nagyjátékfilmjéről, a Liliomfiról […]

  • Mozgóképanalízis I–II.

    Tímár Péter (1950) amatőrfilmesként indult, mellette hírlapárusként, raktárosként, zenészként, gondnokként dolgozott. 1974-től 1990-ig a Filmgyárban grafikusként, trükkoperatőrként dolgozott, közben […]

  • Papagáj

    Nemes Gyula (1974) első kisjátékfilmje a Balázs Béla Stúdióban készült, amely a kilencvenes években és az ezredforduló környékén továbbra is lehetőséget biztosított főiskolás, illetve fiatal független[…]

  • Roncsfilm

    Szomjas György (1940) filmjének első hat percénél talán még sehol sem fogalmazták meg szomorúbban magyar filmben a rendszerváltást. Egy kis csoport várakozik a város lepukkant körzetében található […]

  • Szívzűr

    Böszörményi Géza (1924–2004) negyedik játékfilmje azt a csapásirányt követi, amelyet a tíz évvel korábbi Madárkák (1971) kijelölt: a hetvenes-nyolcvanas évek lírai-groteszk filmvígjátékainak […]

  • Vattatyúk

    Szőke András (1962) a hazai amatőr filmes mozgalom egyik legkiemelkedőbb és legsokoldalúbb alkotója. A Szomjas György által vezetett, amatőrfilm-mozgalmat megújító Kőbányai Filmstúdiónál kezdte […]

  • Zsötem

    A rendszerváltást követő piacgazdasági szabadverseny nemcsak a nyugati termékek Magyarországra áramlását, de a magyar szexmunkások nyugat felé tartó „exportját” is felgyorsította. Salamon András […]