súgó
keresés

Beregi Tamás

Feltöltés alatt.

Kapcsolódó szócikk(ek)

  • Chico

    „A háború az egyetlen hiteles állapot. Amikor az ember folyamatosan fizikai-szellemi képességei maximumát nyújtja” – magyarázza a kamerának Chico, vagyis Eduardo Rózsa-Flores, Fekete Ibolya második […]

  • Ezüstkor

    Bollók Csaba másodéves főiskolai vizsgafilmje kettős értelemben is szerelmesfilm. Az első világháború előtti években játszódó történet egy szerelmi háromszöget mutat be, ártatlan fiatalok romantikus […]

  • Idő van

    Gothár Péter harmadik nagyjátékjátékfilmje az Ajándék ez a nap (1979) és a Megáll az idő (1982) által elindított generációs közérzetfilmek sorát folytatja. A történet Esterházy Péter irodalmi […]

  • Kicsi, de nagyon erős

    Mintha csak Caravaggio valamelyik festménye kelne életre Grunwalsky Ferenc filmjének első perceiben: éles fény–árnyék-kontúrral kettémetszett arcot látunk közvetlen közelről, a sötét háttér előtt. A […]

  • Macskajáték

    Örkény István és Makk Károly kapcsolata az ötvenes évek közepére nyúlik vissza, amikor Örkény a Csillag című lapban elismerő kritikát írt a rendező első nagyjátékfilmjéről, a Liliomfiról (1955). A […]

  • A másik ember iránti féltés diadala

    Szilágyi Kornél és Hevesi Nándor, azaz Igor és Ivan Buharov a kortárs magyar kísérleti film meghatározó alkotópárosa. Szürrealista-dadaista műveik a mozgókép, a képzőművészet és a zene határvidékén […]

  • Mozgóképanalízis I–II.

    Tímár Péter amatőrfilmesként indult, mellette hírlapárusként, raktárosként, zenészként, gondnokként dolgozott. 1974-től 1990-ig a Filmgyárban grafikusként, trükk­operatőrként működött, közben […]

  • Papagáj

    Nemes Gyula első kisjátékfilmje a Balázs Béla Stúdióban készült, amely a kilencvenes években és az ezredforduló környékén továbbra is lehetőséget biztosított főiskolás, illetve fiatal független […]

  • Roncsfilm

    Szomjas György filmjének első hat percénél talán még sehol sem fogalmazták meg szomorúbban a rendszerváltást. Egy kis csoport várakozik a város lepukkant körzetében található kocsma előtt, s mivel nem[…]

  • Szívzűr

    Böszörményi Géza negyedik játékfilmje azt a csapásirányt követi, amelyet a tíz évvel korábbi Madárkák (1971) kijelölt: a hetvenes–nyolcvanas évek lírai-groteszk filmvígjátékainak jellegzetes, mégis […]

  • Vattatyúk

    Szőke András a hazai amatőrfilmes mozgalom egyik legkiemelkedőbb és legsokoldalúbb alkotója. A Szomjas György által vezetett Kőbányai Filmstúdiónál kezdte mozgóképes pályáját, később a Czabán György […]

  • Zsötem

    A rendszerváltást követő piacgazdasági szabadverseny nemcsak a nyugati termékek Magyarországra áramlását, de a magyar szexmunkások nyugat felé tartó „exportját” is felgyorsította. Salamon András a […]